Saturday, August 15, 2009

Kala diuji...

‘Doakan dia.. Kritikal sangat.. sedih tengok.. Kena Ingat Allah sentiasa.. Ujian hidup ni macam-macam..’

Aku tahu, dan aku cukup faham. Perjalanan hidup yang dipagari takdir. Aku doakan, mudah-mudahan Allah menyembuhkan dia.. Aku harap sangat kalau FM cepat sembuh, boleh keluar hospital. Aku ingin kalau FM sihat macam dulu….

Sakit macam tu, memang sukar. Tapi aku percaya, kudrat dan iradat Allah itu mengatasi segala. Andainya Allah izinkan untuk sembuh, pasti akan terjadi..

Selaut kasih aku hamparkan, meski dari kejauhan.. Biarpun tiada siapa yang tahu, cukuplah andainya hamparan ini tiba pada destinasinya…

Tuhan, Engkau lebih mengerti hikmah segala yang terjadi.. Kami akui keagunganMu Ya Allah.. Berikan kami kekuatan menerima segala suratan, mudah-mudahan redhaMu yang kami genggam..

Aku selalu ingat pada satu petikan ayat, ‘Ujian itu sebagai ‘kaffarah’ dosa-dosa lalu, supaya saat kita kembali padaNya, kita bersih dari dosa.’

Pastinya Allah itu Maha Pengasih dan Penyayang.. DIA lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambaNya.. Semoga kita tak diuji dengan bebanan yang tak mampu kita hadapi…

No comments:

Post a Comment