Saturday, August 15, 2009

Bulan??

‘Ape yang awak rase bile tengok langit?’ ‘Rasa kebesaran Allah..’ ‘Hm, betul la.., awak rase tak nak sentuh langit?’ ‘Bukan setakat nak sentuh aje, macam-macam saya nak.. Ni cerita langit impian..

Selalu je saya tertanya-tanya, apa yang ada diatas langit sana.. Kalau boleh, nak je terbang bebas menuju langit.. Nak sentuh lapisan demi lapisan.. Kerana saya tahu, damai Illahi ada diatas sana..

Kalau boleh, nak je bersimpuh diatas awan, melihat bumi dibawah… Bagaimana agaknya pandangan keamanan saya perolehi…

Kala malam, saya nak berlari menyusun bintang-bintang, agar suasana kelam kembali bercahaya…

Macam mana agaknya bila hujan? Mesti sejuk kan.. Saya tak kisah hujan.. Saya nak teman matahari keluar lepas hujan, biar cahayanya nanti menghadirkan pelangi.. Seronok kan, kalau dapat berjalan diatas pelangi.. Merentas warna-warna yang mengasyikkan…

‘Eh, awak tertinggal sesuatu..’ ‘Ape die?’ ‘Awak tak cakap pasal bulan pun.. Kesian bulan..’ ‘(Eeeee, geramnye…)’



No comments:

Post a Comment