Wednesday, August 12, 2009

Duhai diri...

Selalu ku berharap, agar aku bisa mengerti segala yang terjadi. Namun tak semudah itu. Hati ini sukar benar untuk difahami…

Aku selalu inginkan ketabahan. Tabah dalam menghadapi segala yang melanda. Mengapa? Mungkin kerana aku seorang yang mudah bersedih.. Selalu sahaja perkara kecil menjadi sebab aku menitiskan air mata..

Terkadang aku cukup tergangu dengan emosiku yang begitu.. Mana mungkin aku bisa menjadi dahan kekuatan buat insan disisiku..

Aku senang bersendiri, membawa lara hati yang sepi… bukan ku bermaksud menyendiri.. Hakikatnya, aku tak sanggup menambah duka dihati kalian.. Aku tak setabah itu..

Aku letih dengan segala kepura-puraan.. aku letih untuk menyimpan keruhnya perasaan.. aku letih dengan tangisan yang berpanjangan…

Ya Allah, aku lemah, berilah aku kekuatan mengisi perjalanan waktu.. Berilah aku ketabahan untuk bangkit dari kelukaan.. Hapuskanlah duka dalam diriku, gantikanlah dengan kebahagiaan, meski bukan didunia, diakhirat nanti…

No comments:

Post a Comment